08 December 2009

Niat yang Satu

١خت ١: السلام عليكم
اخت ٢: وعليكم السلام ورحمة الله
اخت ١: كيف حالك
اخت ٢: الحمد لله, انا بخير. لماذا تسألين كهذا السؤال
اخت 1: لأن أريد أن ابداع الصوار للقاءنا السابقة
اخت ٢: إن شاء الله, سأساعدك. عندي الصوار
اخت 1: شكرا جزيلا وبارك الله فيك

Hamdallah terlafaz. Pertemuan tanpa perancangan yang rapi pada sabtu, 5 Disember yang lepas tetap mengukir kenangan manis 8 sekawan. Setelah selesai pengisian rohani dalam usrah di Bangi, kami segera bergegas ke KTM berdekatan. Pada jam 1247, kami (akmal, uzma, nadhirah dan majidah) selamat sampai di Midvalley. Sementara itu, 3 orang lagi sahabat, fatin salehah, farhana amirah dan aimi nadiyah sedang menanti kami di sana. Kedai pertama yang kami serang ialah MPH.

Dah penat mencari buku karangan Ezzah, OH TIDAK! hasilnya tetap tak jumpa. Dengan semangatnya, kami tanya petugas MPH tapi jawapannya tetap menghampakan, "dah habis, dik." Kami pasrah dan terus keluar. Saat jejak kasih pun bermula di tengah2 ramai. Dalam kemeriahan, Farhana mengeluarkan buku OH TIDAK! Apa lagi? Bergambarlah..

Fokus, fokus! Nampak tak apa yang tertulis kat bawah sekali? Ya, XGEN BERSAMA MENGGEGAR DUNIA! Masih ingatkah lafaz ini??

Mulut bersuara, perut pun menyanyi. Nampaknya, kami perlu bertindak segera. Selesai solat, kami menuju ke sebuah restoran terpilih.

"Ya, dik. Nak makan apa?"



Pelbagai makanan dikongsi bersama. Kemesraan dijalin, kasih bertaut.

Walau di mana pun, akhlak islam tetap dijunjung


Alhamdulillah, kami tergolong dalam golongan yang beruntung. Nikmatnya rezeki yang Kau berikan kepada kami.


Kamilah anak Hidayah! Bakal membawa sinar islam ke serata dunia.

Akhirnya, perjumpaan kami berakhir pada jam 1710. Sebelum bersurai, kami terserempak dengan Fadzlin. Alhamdulillah, perjumpaan kali ini berjaya mengumpulkan 8 orang akhawat dari beberapa institusi. Pelbagai kisah gembira dan sedih dikongsikan. Bagai tiada lagi rahsia di antara kita. Mungkin ini yang dikatakan ukhuwwah fillah.

"Ya Allah, Kau tetapkanlah hati2 ini di jalanMu agar ia sentiasa bertindak hanya demi mencari redhaMu"

(foot note) Perbualan di atas ditulis bagi mengubat rindu sahabat2 yang dah rindu sangat dengan bahasa arab.

11 comments:

Sejadah_ungu :] said...

alhamdulillah....

hakaza ukhuwah ba'da iman....ukhuwah fillah abadan abada...

Venopolymede said...

huuuuiiii..... aimi siap tuliskan nama korg semua dlm tulisan jepun tuh....

Abdullah Munir said...

للكتابة باللغة العربية يمكنك استخدام لوحة المفاتيح العربية على الانترنت

http://www.arabic-keyboard.org/

تعلم اللغة العربية في مجتمع يتحدث اللغة الانكليزية

theSPREADER said...

x acinye...buat wkt ana x de ye.. xpe2..

theSPREADER said...

hari tu ana cari jugak buku ezzah dkt MPH jusco tmn u. pun dh hbs stok. tahniah la ezzah!

Abdullah Munir said...

kenapa buku baru selalu org kedai ckp dh hbs stok? Kena belajar book's politics...mungkin org yg belajar marketing leh tolong?

~amatullahdemalihah~ said...

salam... mula2 hati berbisik...
eh? bukan.. syaitan berbisik.. "mereka2 ni pergi seronok2 sengaja x ajak ana..."
Astaghfirullahal 'azim...
bila fikir2 balik, hari tu ana ada exam.

terima kasih sahabat, kerana tidak menganggu konsentrasi ana....
hmm... bila nk reunion lg?? rindu~

~amatullahdemalihah~ said...

Determinants of demand:
-Tastes and preferences
-Tastes of the consumers

~saya budak baru belajar~

*Mabruk ya sohibati, Ezzah

.:la 'Izzata illa bil Jihad:.

zubayrafiq said...

for a product to be highly demanded, the price should be decreased, in accordance to the law of demand...

Sejadah_ungu :] said...

salam....

maaf ukhti maryam...memang pd asalnya ia bkn dinamakn reunion...jadi,ana tidak merancang apa2...
IA,kalau DIA izinkan,lain kali kita buat lagi...kita ajk semua akhawat...ok?

Abdullah Munir said...

mmm...how do we determine the demand for a new product?

Related Posts with Thumbnails