15 March 2009

Paradigma mereka, inspirasi kita...

Sumber: http://drshukri.wordpress.com

Kamis, 12 Mac 2009: Seminar Bijak Belajar Bersama 232 Pelajar Tingkatan 3 dan 5

Pada hari keputusan SPM diumumkan kebetulan saya mengendalikan seminar di Sekolah Menengah Islam Hidayah Johor Bahru (SMIH-JB). Ini bukan kali pertama … tetapi berulangkali SMIH-JB mencatatkan prestasi yang membanggakan dalam peperiksaan utama negara. Keputusan SPM yang diumumkan semalam ternyata ada peningkatan ketara. Tahnian kepada Pengetua, Pn Kamaliah and team. Ini lebih-lebih lagi memandangkan INPUTnya, yakni kemasukan pelajar ke Tingkatan 1 ke sekolah berkenaan bukan dari cream yang memperolehi kesemuanya 5A-UPSR seperti SBP, MRSM dan SMKA lainnya, namun prestasi pelajarnya, yakni OUTPUT cukup membanggakan. In many instances they outdo many premeir schools in Johor. Their main competitor, their benchmark is the Malaysian top school at JB … Sekolah Tun Fatimah. Wow !

Dari banyak lawatan saya ke sekolah berkenaan sejak lebih lima tahun yang lalu mengendalikan program bersama pelajar SMIH, saya difahamkan salah satu faktor ialah KOMITMEN GURU walaupun gaji mereka dan kemudahan yang mereka terima tidak sebaik yang diperolehi oleh rakan mereka di sekolah-sekolah kementerian. Yes, its the TEACHER FACTOR. Itu juga salah satu tekanan saya dalam Seminar SuperTeaching kepada guru-guru di seluruh negara — the teacher factor.

boys

girls

terima-cenderamata

Menerima cenderamata dari Ustazah Wan Noranini, Penolong Kanan HEP SMI Hidayah

drsa-kena-massage

Salah satu signature Seminar saya, bagi merelaks dan menyegarkan peserta khususnya di sesi petang, peserta perlu massage satu sama lain .. diiringi musik yang sesuai. Lihat gambar ini dan gambar di bawah …..

girl-massage3

girl-peserta-ke-depan

boy-peserta-ke-depan

2 comments:

Unknown said...

bangga dengan guruguru hidayah.semoga Allah pelihara melihara mereka.mereka sihat+happy selalu.ameen.

mknace unlimited said...

tahniah...

Related Posts with Thumbnails