12 June 2009

Rezeki; "Erti hidup pada memberi"

NAZA SURIA MENJADI SAHAM AKHIRAT Insya Allah...
PDF Cetak E-mail
10 Jun 2009 (Rabu): Sekolah Islam Hidayah mendapat kejutan pada hari ini apabila menerima sumbangan kenderaan.

Kenderaan dari jenis Naza Suria dan berwarna hitam itu telah disumbangkan oleh pendermanya ke sekolah pada pagi Rabu. Satu majlis penyerahan ringkas telah diadakan di pejabat sekolah. Pendaftar sekolah, Tuan Hj Mohd Hatta Hussin telah mewakili sekolah untuk menerima sumbangan tersebut.

Ini adalah kali ke 2 pihak sekolah menerima sumbangan kenderaan. Kali pertama, seorang penderma telah bermurah hati mendermakan van Mitsubishi Delica kira-kira 9 tahun yang lepas. Van tersebut kini telah agak uzur dan perlu diganti dengan kenderaan yang baru.

Sehingga kini, akibat dana yang amat terhad, pihak sekolah belum lagi berkemampuan untuk membeli kenderaan sendiri.

Kehadiran kenderaan baru ini menjadi kejutan yang tidak disangka-sangka memandangkan pihak sekolah sedang dalam perancangan membeli kenderaan baru untuk kegunaan pelajar. Untuk itu, satu tabung khas telah diwujudkan dan kutipan derma juga telah dilancarkan.

Pihak sekolah tetap meneruskan usaha membeli sebuah kenderaan baru pelbagai guna untuk aktiviti kira-kira 1500 orang pelajarnya. Oleh itu sumbangan anda amat dialu-alukan.

Semoga Naza Suria akan digunakan sebaiknya oleh pihak sekolah. Ya Allah jadikanlah sumbangan ini sebagai saham akhirat kepada pendermanya.


Naza Suria yang disumbangkan pada 11 Jun 2009

Van Mitsubishi Delica yang telah didermakan ke sekolah pada tahun 2000. Keadaannya yang uzur memerlukan satu MPV baru untuk aktiviti pelajar.

Sumber; http://www.hidayah.edu.my

p/s: Untuk warga SMIH, zahirkan penghargaan dengan penuh kesyukuran... Alhamdulillah

3 comments:

Unknown said...

mitsubishi delica.jasamu dikenang.

Mr. TR said...

bagusla tu..
murah rejeki sekolah..

Mas Gareng said...

iya tuh namaya terkenal sampai seluruh penjuru dumia,

di inodnesia juga terkenal nama tersebut

semoga dami menyertainya

Related Posts with Thumbnails